Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przegląd prasy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro
fot. Kanał Panamski
Władze Kanału Panamskiego chcą walczyć ze skutkami suszy. Bezpieczeństwo hydrologiczne ma zwiększyć nowy zbiornik wodny.

Najbardziej suchym miesiącem od początku rejestrów prowadzonych przez zarządcę Kanału Panamskiego (Panama Canal Authority) był październik 2023 r. W efekcie obniżył się poziom wody w sztucznych zbiornikach i jeziorach, przez które przebiega trasa kanału. To zaś zmuszało zarządcę do ograniczania liczby jednostek mogących go pokonywać każdego dnia.

Susza spowodowana była zjawiskiem El Niño. W samym październiku 2023 r. spadło o 41% mniej deszczu niż zwykle, co spowodowało obniżenie poziomu jeziora Gatun do najniższego w historii o tej porze roku. Jak podkreślał zarządca kanału cała Panama stanęła przed ogromnym wyzwaniem.

Zarząd Kanału Panamskiego próbuje wypracować rozwiązania na przyszłość. Portal seatrade-maritime.com informuje, że Rada Dyrektorów Kanału Panamskiego zatwierdziła dofinansowanie budowy Jeziora Rio Indio w dorzeczu rzeki Indio.

- Projekt ten jest inicjatywą leżącą w interesie narodowym i ma na celu poprawę bezpieczeństwa wodnego Panamy. Ma on na celu złagodzenie skutków suszy i zapewnienie niezawodności działania Kanału Panamskiego - czytamy.

Projekt ma na celu zwiększenie pojemności magazynowania wody, aby obsłużyć ponad 50% populacji Panamy, społeczności lokalne i operacje Kanału Panamskiego. Budowa potrwa około sześciu lat. Zatwierdzone fundusze obejmą środki na odszkodowania, przesiedlenia i wsparcie dla wywłaszczonych rodzin i właścicieli nieruchomości.

Oddany do użytku ponad 100 lat temu Kanał Panamski jest jednym z najważniejszych w żegludze morskiej torów wodnych na świecie. Odbywa się na nim aż 40% ruchu kontenerowego między wschodnim wybrzeżem Stanów Zjednoczonych a Dalekim Wschodem i jednocześnie 6% globalnego ruchu morskiego. W obecnym stuleciu został natomiast znacząco rozbudowany w celu umożliwienia obsługi większych jednostek o zanurzeniu do 15 metrów. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Innowacyjny statek Ro-Ro dla Stena Line zwodowany [zdjęcia]

Inżynieria i innowacje

Innowacyjny statek Ro-Ro dla Stena Line zwodowany [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 28 lutego 2025

Pierwszy kontenerowiec zawinął do nowego nabrzeża w Baltic Hub [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Co z przyszłością Kanału Panamskiego? Ważna deklaracja Panamy

Intermodal i logistyka

Co z przyszłością Kanału Panamskiemu? Prezydent Panamy bez ogródek

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski ogranicza ruch przez zmiany klimatu

Inżynieria i innowacje

Zmiany klimatyczne ograniczyły przepustowość Kanału Panamskiego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Innowacyjny statek Ro-Ro dla Stena Line zwodowany [zdjęcia]

Inżynieria i innowacje

Innowacyjny statek Ro-Ro dla Stena Line zwodowany [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 28 lutego 2025

Pierwszy kontenerowiec zawinął do nowego nabrzeża w Baltic Hub [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Co z przyszłością Kanału Panamskiego? Ważna deklaracja Panamy

Intermodal i logistyka

Co z przyszłością Kanału Panamskiemu? Prezydent Panamy bez ogródek

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski ogranicza ruch przez zmiany klimatu

Inżynieria i innowacje

Zmiany klimatyczne ograniczyły przepustowość Kanału Panamskiego

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5